Image1\
rajz11.jpg
 


Ayres-terápia

 

Jean Ayres gyermekpszichológus 1972-ben tette közzé azt a munkáját, melyben leírja, hogy feltevései szerint a tanulási zavarok hátterében rendellenes neurofiziológiai folyamatok állnak. Erre egy komplett vizsgáló eljárást és egy terápiát dolgozott ki. Ayres a terápiánál visszanyúlt az ember ősrégi tapasztalataihoz, így alkotta meg azokat a helyzeteket, melyekben a gyermek az alapoktól indulhat , saját belső késztetéseit követve.

A magatartási és a tanulási zavarok hátterében az idegrendszer éretlensége áll, azaz nem képes összerendezni a környezetből érkező információkat és mivel erre nem képes, nem fog tudni megfelelő motoros választ sem adni az ingerekre. Ez az éretlenség az egyensúlyozó rendszer által fejleszthető.

Bővebben: Ayres-terápia

 

Kutyaterápia

 

2010. őszétől  az első, második és harmadik osztályok, valamint a fejlesztő iskolai csoportok péntekenként egy-egy órában kutyával tanulhatnak.

Egyre több intézményben alkalmazzák új terápiás lehetőségként a kutyás terápiát, így nagyon örülünk annak, hogy intézményünkben is lehetővé vált.

A speciálisan kiképzett, bárkivel közreműködni kész, odaadó, szeretetteljes kutyák terápiás eszközként való alkalmazása meglepő sikereket eredményez. A terápia során a legnagyobb hangsúlyt az érintés kapja.

Bővebben: Kutyaterápia

 

Lovasterápiás foglalkozások
 

2005 óta rendszeresen tudjuk biztosítani a lovasterápiát iskolánkban.  

2 csoport számára tartunk foglalkozásokat:

1.    csoport:   kis életkorú, 7 fő részére heti egyszer másfél órában gyógypedagógiai lovaglás, voltizs, hippoterápia

2.    csoport:  13-18 év közötti , 6 fő részére heti egyszer 3 óra lovaglás, hajtás és istálló munka.

Bővebben: Lovasterápia

 

A képzőművészeti pedagógiai terápia


Iskolákban 2010 szeptembere óta működik művészetterápiás csoport. Hét gyermekkel kezdtem, első évben minden pénteken, a 2011-es tanévtől kezdve sajnos, csak kéthetente tudok foglalkozást tartani. A csoportba csak állami gondozott gyermekek járnak, négy lány és három fiú.

Minden foglalkozást beszélgetéssel kezdünk. Ekkor a mindennapos ügyes-bajos dolgokat beszéljük meg, próbálok egy nagyon bensőséges, családias hangulatot kialakítani. Most már egyre gyakrabban nyílnak meg a gyerekek és mesélnek. Ezután következik az uzsonna, a falatozás a nassolás. Ezek után elpakoljuk a poharakat, tányérokat, rákészülünk a festésre. Majd kezdődhet az alkotás. Minden esetben zenére festenek, gyakran kérnek ők zenét, a még szűkös, de egyre bővülő repertoárból.

Bővebben: Művészetterápia

 

Rehabilitációs úszásoktatás

 

Iskolánkban 2001 óta folynak gyógytornász-gyógypedagógus-rehabilitációs úszásoktatók vezényletével vízi foglalkozások, melyek célja kisvízben a vízhez-szoktatás, megfelelő vízbiztonság elérése, helyes légzéstechnika elsajátítása, az arra képesek esetén 1-2-3 úszásnem minél megfelelőbb technikájú elsajátítása, majd ezek mélyvízben történő tökéletesítése, az állóképesség fokozása.

Bővebben: Vízi terápiák